تبلیغات
گروه منتظرین مهدی - حیا و آثار بی حیایی
گروه منتظرین مهدی
نماز کلید بهشت است نمازمان را بخوانیم قبل از آنکه نمازمان را بخوانند
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


شاید این جمعه بیاید شاید
ازدوستان عزیزخواهشمنداست به غیرلینک های خودتون برای من لینک های تبلیغاتی ارسال نکنید
پشتیبانی سایت از ساعت 7 عصر الی 1 صبح

مدیر وبلاگ :admin
نظرسنجی
اگر جای مدیر وبلاگ بودید چه مطالبی بیشتر در وبلاگ ارسال میکردید با توجه با موضوعات موجود در وبلاگ








 امام صادق(ع) می فرمایند: حیا نوری است که جوهر آن ایمان است و یک حالت باز دارندگی و خویشتن داری برابر آنچیزی که با توحید و معرفت ناسازگاری داشته باشد  در انسان ایجاد میکند.

اگر خدایی ناکره این حیا از بین رود  انسان به گرفتاری هایی زیادی همچون برداشته شدن برکت   برداشته شدن رحمت و  و بی نصیب شدن از توجه خداوند برای انسان
پیامبر اکرم (ص) روزی از جبرئیل پرسیدند:بعد  از من چند بار بر زمین خواهی آمد   جبرئیل در جواب پاسخ داد یا رسوالله من بعد از شما 10 بار بر زمین آمده و هربار یگ چیزیی را از زمین برمیدارم و با خود میبرم  پیامبر اکرم فرمودند آن 10 چیز چیست 
جبرئیل پاسخ داد  ای رسول خدا  اولین چیزی که من از زمین بر مدارم خیر و برکت است  مردم هرچقد کار میکنند  در کارشان خیر و برکت وجود نخواهد داشت 
دوم:محبت را از قلوب خلق،سوم شفقت قلوب اقارب،چهارم:عدل را از امرا،پنجم:حیا را از زنان،ششم:صبر را از فقرا،هفتم:ورع و زهد را از علما،هشتم:سخاوت را از اغنیا،نهم:قرآن،دهم:ایمان.
چرا چون  زنان  بی حیا شوند و مرادن بی غیرت 

برای خواندن به ادامه مطلب مراجعه فرمایید
 همانگونه که در جامعه امروزی قابل رویت است  برخی از افراد که میدانم از این موضع باخبرند با همکارش یک نامحرم خوش و بشی میکنند که ین واقعا دردناک است   اسلا م حد و  حدودی را  مشخص کرده است که باید همه ما این حد و حدود را بدانیم و به آن  عمل کنیم.
چه میشود با هم همکار باشیم ما نمیتوانیم به غیر از یک سلام پرسی و در مواقع زروری اشکال پرسی  با نامحرم ارتباط کلامی داشته باشم  چرا چون این روابط کوچک و غیر قابل درک بعد از مدتی باعث میشود که حریم شخصی خانواده شکسته شود و انسان به مرحله دیگری ورود پیدا کند.
اگر روابط محرم و نامحرم  حلال بود و عواقبی نداشت خداوند تبارک و تعالی این روابط را آزاذ میکرد  هر چیزی که برای انسان و دین اسلام زیان بار باشد حرام محثوب میشود.
من خودم را عرض میکنم با این همه دبدبه و کبکبه آیا توانسته ام دل امام زمان را به دست بیاورم آیا ارتباطم را با خداوند تبارک و تعالی توانسته ام ارتباطم را مستحکم و قوی کنم به والله نتوانسته ام چرا چون این بحث محرم و نامحرم را نه من بلکه بیشتر ما درک  نکرده ایم بیشتر مشکلات ما همنی بحث است  وقتی به محل کار میرویم هزاران بار چشمهاییمان را از آلودگی ها پر میکنیم و آن وقت هم انتظار داریم که امام زمان حرف ما را بشنود که میشنود  و میبیند و میداند و امضامیکند پرونده ما را 
برادران من  با صداقت این را مینویسم بیایم همن امروز دست از برخی کار ها بکشیم دست از طلف کردن وقتمان در وایبر و ویچت و دیگر شبکه هایی اجتماعیی بکشیم و اگر هم وقتی بود 20 دقیقه کافیست آن هم نه برای دوست بازی با نامحرم  برای  دریافت اطلاعات و تبادل اطلاعات 
اصلا اگر کسی به خواهر و مادر ما نگاه عمیقی کند آیا خوشحال میشویم   آیا دلمان به درد نمی آید  آیا غیرتمان جریهه دار نمیشود  اگر اینگونه است چرا خودمان این کار کا انجتم میدهیم  چرا آن نامحرم را مثل خواهر و مادر خود نمیدانیم  چون اگر اینگونه باشد به خودمان اجازه نمیدهیم که به یک نامحرم  نگاهی عمیق داشته باشیم  اسلام نمیگوید که همیشه سرت را پایین بیاندار و در چاه  بیفت نه اسلام میگوید وقتی که دیدی نامحرمی را چشمت افتاد آن  وقت سرت را پایین نگهدار . ما اگر داستان حضرن یوسف را یک بازنگردی دقیق داشته باشیم خیلی درس ها از این داستان میتوانیم بگیریم .
چرا حضرت یوسف (ع) در دام زلخیا گرفتار نشد  چرا درب ها به رویی حضر یوسف باز شد . دلیل اصلی این بود که چون حضرت یوسف (ع) در آن لحظه به زلیخا نگاه نکرد و چون نگاه نکرد در آن لحظه از دام شیطان و زلیخا در امان ماند و چون  حضرت یوسف یکد قدم برایی دوری از گناه برداشت خداوند  تبارک و تعالی برای نجات حضرت یوسف در ب ها را باز کرد 
این خود یک درس بزرگی برای ماس که بدانیم خداوند در همه حال حافظ ماست به شرتی که خودما هم حافظ جانمان باشیم و از گناه دوری کنیم و وقتی که مرتکب گناهی شدیم توبه کرده و آن را تکرار نکنیم  چون انسان ممکن الخطاست توجه میفرمایین ممکن الخطا نه جایزالخطا که متاسفانه در کوچه و خیابانه باب شده و برای توجیحه گناهمون میگیم انسان جایزالخطاست برای در ک بیشتر بهاین جمله توجه کنید
خداوند متعال نه تنها انسان را برای عقاب، عذاب و جهنم نیافریده است، بلکه به عنوان مخلوق برتر و خلیفه‌ی خود خلق نموده است: 
«وَ إِذْ قالَ رَبُّكَ لِلْمَلائِكَةِ إِنِّی جاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلیفَةً ...» (البقره – 30) ترجمه: (به خاطر بیاور) هنگامى را كه پروردگارت به فرشتگان گفت: «من در روى زمین، جانشینى [نماینده‏اى‏] قرار خواهم داد.»
«وَ هُوَ الَّذی جَعَلَكُمْ خَلائِفَ الْأَرْضِ وَ رَفَعَ بَعْضَكُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجاتٍ لِیَبْلُوَكُمْ فی‏ ما آتاكُمْ إِنَّ رَبَّكَ سَریعُ الْعِقابِ وَ إِنَّهُ لَغَفُورٌ رَحیمٌ» (الانعام - 165) ترجمه: و او كسى است كه شما را جانشینان (و نمایندگان) خود در زمین ساخت، و درجات بعضى از شما را بالاتر از بعضى دیگر قرار داد، تا شما را به وسیله آنچه در اختیارتان قرار داده بیازماید به یقین پروردگار تو سریع العقاب و آمرزنده مهربان است. (كیفر كسانى را كه از بوته امتحان نادرست درآیند، زود مى‏دهد و نسبت به حق پویان مهربان است‏. پس، ما خلیفه‌های خداوند متعال روی زمین هستیم و خلیفه باید که تجلی مستخلف خود باشد و از صفات باریتعالی «حکمت»، «علم» و «اراده» است. لذا انسان را نیز به واسطه قوه‌ی عقل، فطرت و نیز ارسال انبیاء به آنها مشرف و مزین نمود: 
«وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ كُلَّها– همه‌ی نشانه‌ها را به آدم تعلیم داد» (البقره – 31)
«عَلَّمَ الْإِنْسانَ ما لَمْ یَعْلَمْ - و به انسان آنچه را نمى‏دانست تعلیم داد!» (العلق - 5) 
«هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولاً مِنْهُمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَكِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ إِنْ كانُوا مِنْ قَبْلُ لَفی‏ ضَلالٍ مُبینٍ» (الجمعه - 2) ترجمه: و [خداوند متعال] كسى است كه در میان جمعیت درس ناخوانده، رسولى از خودشان برانگیخت كه آیاتش را بر آنها مى‏خواند و آنها را تزكیه مى‏كند و به آنان كتاب (قرآن) و حكمت مى‏آموزد هر چند پیش از آن در گمراهى آشكارى بودند! حال این انسانی که از سویی دارای عقل و اختیار است و از سویی دیگر توسط انبیا و سایر آیات الهی (از جمله قوانین خلقت) تعلیم شده است، باید راه درست را انتخاب کرده و در آن مسیر حرکت کند، تا رشد یابد. و بدیهی است که پس از روشن شدن راه از چاه، اگر خطا کند، به اراده‌ی خود مسیر هلاکت را انتخاب کرده است. چنان چه می‌فرماید: من انسان را مجبور نیافریدم، چرا که راه سعادت و گمراهی برای او روشن است. پس هر کس طغیان نکرد و از چارچوب خارج نشد و در صراط مستقیم حرکت کرد، به نقطه‌ی اوج رشد، کمال و سعادت می‌رسد: «لا إِكْراهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ فقد استَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى‏ لاَ انْفِصامَ لَها وَ اللَّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ» (البقره – 255) ترجمه: در قبول دین، اكراهى (اجبار یا کراهتی) نیست. (زیرا) راه درست از راه انحرافى، روشن شده است. بنا بر این، كسى كه به طاغوت [بت و شیطان، و هر طغیان و طغیان‌گری] کفر ورزد و به خدا ایمان آورد، به دستگیره‌ی محكمى چنگ زده است، كه گسستنی براى آن نیست. و خداوند، شنوا و داناست‏. پس، خداوند انسان را «جایز الخطا» و برای عذاب نیافریده است. بلکه برای جانشینی خود آفریده است. البته چون انسان دارای قوای متعدد و نیز اختیار است، ممکن است که در طی طرق خود خطا هم بکند «ممکن الخطا»، اما راه او روشن و امکان بازگشتش میسر است. مگر این که خود نخواهد. لذا به نقطه‌ای می‌رسد که خود انتخاب کرده است
 وقتی میگوییم جایزالخطا یعنی انسان اجازه دارد خطا کند ولی گفته میشود ممکن الخطا  یعنی امکان خطا وجود دازد
واما خواهران عزیز  وقتی سخن از حجاب می آید همه نگاه  ها به طرف چادر خیره مشیود و برخی برای اینکه چادر را بیمفهوم جلوه  دهند میگویین که چادر گرما را جذب  میکند  جلوی پا را میگرد  و خیلی از دلایل که جای بحث دارد 
اولا چادر یک حجاب برتر است و اگر شخصی بخواهد که برترین  حجاب و پوشش را انتخاب کند چادر را برای پوشش انتخاب میکند و لی اگر شخصی براین باور هم باشد که گرم است نمیدانم سر د است و از این قبیل دلایل  میتواند از یک پوشش مناسب استفاده کند 
من نمیگوییم حجاب را به خاطر ترس انتخاب کنید   و مجبور باشید با یک راه حل ساده برای تاکید بنده پی خواهید برد  جلویی آینه بروید و یک بار با حجاب و با غفاف باشد و خودتون را در آینه ببینید  و به خودتون به دقت نگاه کنید و یک بار هم  بد حجاب  و با لباس هایی تنگ و باریک و ساپورت باشد و به آینه بنگرید و خودتون به تصویر خودتون نمره بدهید و خودتون رو جایی دیگرا گرار دهید و ببینید که در این دو تصویر متاوت چگونه و با چه دیدگاهیی به شما نگاه میکند  اگر این را درک کرده باشد  کار بزرگی کرده اید چون  اگر انسان کاری را با ترس انجام دهد به  درد هیچ کس نمیخورد 
این را یک بار امتحان کنید و دیدگاه خودتون رو ثبت کنید و بعد بر این دو دیگاه تفکر کنید و بهترین حجاب رو انتخاب کنید و وارد جامعه شوید
خواهران من این را به یقین میدانم که شما چادر را انتخاب خواهی کرد چون چادر به زن یک شخصیت  و  مقامی میدهد که هیچ یک از پوشش  ها نمیدهد   .
هیچ گاه به دیک نامحرمی اجازه ندهید که از روی احساس با شما سخن بگویید چون زندگیتان خراب میشود  هیچ گاه  از رویی احساسات و ظاواهر تصمیم گیری نکنید چرا که پشیمانی هیچ سودی ندارد 
چون میدانم  دختران و زنان  خیلی احساسی هستند  بیشتر تصمیماتشان از روی احساس است این را میگویم 
پسر ها این را به خوبی درک کرده اند  و برای اینکه بتواند یک شخصی را به دام بیاندازند با احساسات شما باز یی میکنند  و برای این است که میگویم اجازه ندهید که یک شخصی از روی احساس با شما حرف بزند چرا که به تدریج  نظر شما را جلب خواهد  کرد
و هیچ ارتباط مجازی و خیابانیی به آخر نخواهد رسید  چرا که من در این 2 سال با افراد زیادی در ارتباط بودم دیده و شنیده ام  بعد از 6 ماه زندگی این زندگی از هم پاشیده شده است .
و این هم ناشی  از ندانست روابط بین محرم و نامحرم است 
در زیر به تقسیم بتدی محرم و نامحرم می پردازیم:
* محرم و نامحرم در تحریر الوسیله امام خمینی‌(ره)

محرم کسی است که در نگاه به او و نگاه او محدودیت سایر افراد نیست و ازدواج با او حرام است. به‌جز همسر که محرمیت او با ازدواج است و احکام خود را دارد.

اسباب محرمیت:

1-     نسب: که خویشاوندی پدر و مادری را شامل می شود.

2-     سببی: که خویشاوندی با ازدواج است.

3-     رضاعی:‌که خویشاوندی با شیر خوردن حاصل می‌شود.

محارم سببی:

هفت دسته از زنان و مردان به سبب خویشاوندی نسبی با یکدیگر محرمند. و نمی‌توان با آن‌ها ازدواج کرد،‌مادر و مادر‌بزرگ، دختر و دختر فرزند، خواهر، خواهر‌زاده، برادر‌زاده، عمه و خاله، و غیر از این‌ها زنان و دخترهای دیگر نامحرم هستند.

و همچنین پدر و پدربزرگ، پسر و پسر فرزند، برادر، خواهرزاده، برادرزاده، عمو، دایی نیز برای دختران محرم هستند و بقیه مردان و پسران حتی شوهر‌خواهر و برادرشوهر نامحرم هستند.

محارم رضاعی

اگر کودکی با شرایطی که در کتب فقهی آمده از زنی شیر بخورد، موجب محرمیت برخی افراد به او می‌شود.

از‌جمله این شرایط می‌توان به شرایط زیر اشاره کرد: 

این‌که کودک شیر را از پستان بخورد،‌شیر خالص باشد، دوسال بچه تمام شده باشد، کودک به سبب قی، شیر را قی نکند،‌حد‌اقل یک شبانه‌روز شیر سیر بخورد و در بین آن غذا یا شیر دیگری را نخورد، یا پانزده مرتبه شیر بخورد و یا مقداری شیر بخورد که باعث رویش گوشت و محکم شدن استخوان کودک شود.

محارم رضاعی

در این‌صورت زنی که به بچه‌ای شیر داده، مادر و مادربزرگ زن، خواهران آن زن، دختران و نوه‌های او، عمه و خاله زن و نیز زنانی‌که به شوهر آن زن محرم هستند به این کودک محرم می‌شود و نمی‌تواند یا آن‌ها ازدواج کند.

و اگر کودکی که از زن دیگری شیر خورده، ‌دختر باشد،‌شوهر آن زن، پدر‌شوهر او، پسرها و نوه‌ها،‌برادران شوهر، عمو دایی شوهر، برادران زن، عمو و دایی زن،‌پدر‌ و پدربزرگ زن عمو و دایی زن برآن دختر محرم می‌شوند.

احکام نگاه‌کردن و پوشش

زن و شوهر به تمام بدن یکدیگر می‌توانند نگاه کنند،‌ هرچند برای لذت باشد. لمس بدن نامحرم حرام است، حتی لمس دست و صورت بدون قصد لذت حرام است.

زن و مرد نامحرم نمی‌توانند به هم‌دست بدهند(مصافحه کنند) مگر از روی لباس که در آن صورت بنا بر احتیاط واجب نباید دست یکدیگر ‌را بفشرند.

بر زن واجب است تمام بدن خود را از نامحرم بپوشاند. ولی پوشاندن صورت به‌مقداری که در وضو شسته‌می‌شود و دست‌ها تا مچ اگر آرایش و زیور نداشته باشد واجب نیست.




نوع مطلب : بحث روز، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه 26 آبان 1393
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
پیج رنک سایت montazeren.ir/
چاپ این صفحه



در این وبلاگ
در كل اینترنت
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین